Paraskaan bisnesidea ei sellaisenaan synnytä liiketoimintaa. Tieto tuotteen tai palvelun erinomaisuudesta saavuttaa potentiaaliset asiakkaat viestinnän ja markkinoinnin keinoin.
Suomalaiset yrittäjät ymmärtävät tänä päivänä verkostoitumisen tärkeyden yhtenä markkinoinnin työkaluna. Itse asiassa yrittäjän henkilökohtainen verkostoituminen nähdään yhtenä merkittävimmistä keinoista luoda ja kasvattaa liiketoimintaa (*Regus). Samaan aikaan perinteisen markkinoinnin – esimerkiksi printti-ilmoittelun sekä suora- ja telemarkkinoinnin – rooli näyttää kutistuvan.
Digitalisaatio ja sosiaalinen media ovat mahdollistaneet aivan uudenlaisen verkostoitumisen, mutta myös kasvokkain kohtaamisella on edelleen paikkansa. Välillä kannattaa reippaasti mennä juttusille! Onnistunut verkostoituminen saavutetaan edellä mainittuja yhdistelemällä – heittämällä veteen niin digi- kuin live-verkotkin.