Nykypäivän työmarkkinoilla kilpailu osaavista työntekijöistä on äärimmäisen kovaa. Monilla aloilla kohdataan vakavaa työvoimapulaa, mikä on johtanut siihen, että yritykset panostavat entistä enemmän positiivisen työnantajamielikuvan rakentamiseen vahvistaakseen asemaansa rekrytointimarkkinoilla.
Positiivisen työnantajamielikuvan luomiseen on tarjolla monia tehokkaita keinoja. Yksi merkittävä tapa houkutella osaajia on tarjota houkuttelevia työsuhde-etuja, kuten kulttuuri- ja liikuntaseteleitä, kattavaa etätyömahdollisuutta tai muita työntekijöiden hyvinvointia tukevia etuja.
Työsuhde-edut eivät ainoastaan paranna yrityksen mainetta, vaan ne toimivat myös tärkeänä välineenä nykyisten työntekijöiden sitouttamiseen ja motivointiin. Samalla ne vahvistavat työntekijäkokemusta, mikä edistää työhyvinvointia ja pitkäjänteistä tuottavuutta.
Miksi työsuhde-etuihin kannattaa panostaa?
Arvioidessaan yritysten työtarjouksia Pekka kiinnittää huomiota palkan ja työajan lisäksi työsuhde-etuihin, joiden perusteella hän tekee lopullisen päätöksen ja hyväksyy yritys X:n työtarjouksen: