Nykypäivän työmarkkinoilla kilpailu osaajista on kovaa. Monilla aloilla kärsitään todellisesta työvoimapulasta, jolloin yritykset yhä useammin panostavat positiivisen työnantajamielikuvan rakentamiseen parantaakseen asemaansa rekrytointimarkkinoilla.
Positiivisen työnantajamielikuvan luomiseen löytyy lukuisia keinoja. Yksi potentiaalinen tapa on houkutella osaajia mielekkäillä työsuhde-eduilla, kuten kulttuuri- ja liikuntaseteleillä tai esimerkiksi etätyömahdollisuudella.
Työsuhde-edut sekä kohentavat yrityksen imagoa että ovat myös keino sitouttaa ja motivoida nykyisiä työntekijöitä ja parantaa työntekijäkokemusta.
Miksi työsuhde-etuihin kannattaa panostaa?
Arvioidessaan yritysten työtarjouksia Pekka kiinnittää huomiota palkan ja työajan lisäksi työsuhde-etuihin, joiden perusteella hän tekee lopullisen päätöksen ja hyväksyy yritys X:n työtarjouksen: