Sortterin radiokampanjan finalistit
Takaisin blogiin

Lue täältä radiokampanjaan osallistuneiden yritysten tarinat ja äänestä suosikkisi voittoon! – Kilpailu on päättynyt

Nyt on sinun vuorosi vaikuttaa siihen, mikä yritys voittaa radiokampanjan itselleen: tutustu finalisteihin ja heidän perusteluihinsa, täytä alla oleva lomake ja valitse yritysten joukosta suosikkisi, jonka tulisi voittaa radiokampanja käyttöönsä.

Finaalijoukkoon valitut yritykset saivat jättää perustelut, miksi juuri heidän yrityksensä tulisi voittaa. Lue perustelut alta ja äänestä suosikkiyritystäsi täältä. Kilpailu on päättynyt.

1. Murubaby (Muru Baby Food Oy)

"Makuelämyksiä perheen pienemmille!  Matkamme alkoi vuonna 2010, kun Henri Alén, innovatiivinen fine-dining huippukokki ja uunituore isä, kyseenalaisti valmiiden vauvanruokien maut. Henkka esitti yksinkertaisen mutta vallankumouksellisen kysymyksen: eikö ruoka vauvoille ja lapsille pitäisi tehdä yhtä kunnianhimoisesti kuin aikuistenkin ruoka – reseptiikka, maku, raaka-aineet ja kokkaustapa edellä? Henrin unelma sai nopeasti tuulta alleen ja pian kokoonpano intohimoisia, elintarvikealan ja lastenruoan asiantuntijoita kokoontui saman pöydän ääreen. Näin syntyi Muru Baby: yhdistelmä kulinaarista huippuosaamista ja sitoutumista mullistaa lasten valmisruokien maailma. 

Vuosien omistautuneen tuotekehityksen jälkeen Muru Baby on ylpeä laajasta 21 tuotteen valikoimastaan – ja uusia maukkaita tuotteita on tulossa lisää! Muru Babyn tuotteita on saatavilla ympäri Suomen ja nyt myös Virossa.

Me Muru Babyssä emme vain valmista lasten aterioita ja välipaloja, vaan tavoitteemme on tarjota herkullisia makuelämyksiä perheen pienimmille. Henkan reseptiikoilla luomme lastenruokiin upeita fine-dining -elämyksiä. Haluamme opettaa pienestä pitäen monipuolista syömistä ja hyvien makujen arvostamista.  Missiomme on yksinkertainen, mutta äärimmäisen merkityksellinen: tarjota maukkaampaa ja terveellisempää ravintoa vauvoille, taaperoille ja nuorille, koska pikkuihminen jos joku ansaitsee tottua makuihin ja maukkauteen.

Miksi juuri Muru Baby-radiomainos? Radiomainos olisi täydellinen tapa tuoda Muru Baby Foodin tarina ja ainutlaatuiset tuotteet yhä useampien perheiden tietoisuuteen. Radio tavoittaa laajan yleisön, mukaan lukien kiireiset vanhemmat, jotka usein kuuntelevat radiota työmatkoilla, kotona tai lasten kanssa puuhatessa. Radiomainos mahdollistaisi meille viestin välittämisen suoraan kohdeyleisöllemme: vanhemmille, jotka arvostavat laadukasta ja maukasta ravintoa lapsilleen. Radiomainoksen voima on sen kyvyssä herättää tunteita ja luoda yhteys kuulijoihin. Haluamme kertoa intohimomme lastenruokaan ja siihen, miksi makuelämykset ovat tärkeitä jo pienestä pitäen. Radiomainos antaisi meille ainutlaatuisen tilaisuuden jakaa tarinamme ja inspiroida vanhempia valitsemaan laadukkaampia ja maukkaampia vaihtoehtoja perheen pienimmille.

Radiomainoskilpailun voitto olisi meille valtava mahdollisuus ja arvokas investointi yrityksemme kasvuun ja brändimme tunnettuuden lisäämiseen. Palkinto olisi iso askel yrityksemme tulevaisuudelle ja auttaisi meitä viemään visiomme entistäkin pidemmälle.  Hoivataan yhdessä seuraavia sukupolvia ja opetetaan heille makujen monimuotoisuus alusta alkaen!"

2. HemmaKoti

"HemmaKoti – missiona kaikkien oikeus työhön. Startup-yritys HemmaKoti yhdessä TäsmäDuuni - yhdistyksenä kanssa avaa ovia työelämään matalalla kynnyksellä täsmätyökykyisille henkilöille, jotka erinäisistä syistä ovat jääneet työelämän ulkopuolelle ja työllistyminen on haastavaa.

Tarjoamme koti- ja hoivapalveluita kotitalouksille sekä siivous-ja kiinteistöhuollon palveluita yrityksille yhteistyössä kaupunkien, vammaispalveluiden ja säätiöiden kanssa. Meidän tulisi voittaa, koska jokainen ansaitsee mahdollisuuden kuulua osaksi työyhteisöä. Kumppaniyritystemme kautta työllistyvät ovat saaneet ensimmäisiä oikeita työkavereita."

3. Toive (ent. RIVA Clothing)

"Yrityksemme kohtasi keväällä melkoisen haasteen, kun ajauduimme tilanteeseen, jossa meidän tuli vaihtaa yrityksemme nimeä, jotta voimme kasvaa ympäri Eurooppaa. Tämä nimenmuutos piti toteuttaa puolessa vuodessa, ja projekti on onnistunut hienosti.

Vanha nimemme oli RIVA Clothing ja jatkossa meidät tunnetaan nimellä Toive. Tätä viestiä nimenmuutoksesta olisi tärkeää saada näinä aikoina levitettyä entistä enemmän, jotta pystymme taistelemaan paremmin pikamuotia vastaan ja saamaan kaikki suomalaiset tietoiseksi vastuullisesta ja laadukkaasta vaihtoehdosta eli Toiveesta.

Toive toteuttaa asiakkaiden toiveita, ja mallistojen suunnittelussa otetaan vahvasti asiakkaiden toiveet huomioon. Muutimme myös juuri uusiin tiloihin Jyväskylän keskustaan ja avasimme verkkokaupan kaveriksi uuden myymälän. Päätimme, että kun tehdään tällainen muutos, niin tehdään se sitten kunnolla! Nyt jos koskaan on tärkeää taistella yhdessä pikamuotia ja krääsäkauppoja vastaan, koska ne meinaavat jatkuvasti valloittaa markkinaa Suomessa entisestään, mutta heidän valtavien markkinointibidjettien myötä pienet vastuulliset toimijat meinaavat jäädä jalkoihin."

4. Dentson (Dentson Oy)

"Dentson valmistaa liikkuvia klinikoita, joilla hoidetaan esimerkiksi lasten ja nuorten hampaita koulujen yhteydessä. Klinikoita käytetään myös vanhusten palvelutalojen yhteydessä ja niillä alueille, joilta sosiaali- ja terveyspalvelut ollaan karsittu pois.

Tuomme terveydenhuoltoa lähemmäksi asiakasta kuin koskaan aikaisemmin ja ratkaisumme myötä terveydenhuoltoa voidaan toteuttaa tasa-arvoisesti. Esimerkiksi vähävaraisten yksinhuoltajien ei tarvitse järjestää lapsilleen kesken työpäivän kuljetuksia tai kyytejä hammastarkastukseen, koska palvelu tuodaan suoraan koulun pihaan. Näin pystytään varmistamaan, että väliinputoamista ja epätasa-arvoa lasten terveydessä ei pääse syntymään.

Olemme vielä nuori ja pieni kasvuyritys, joten tällainen markkinointi olisi meille suuri apu. Kansalaiset ja päättäjät saisivat paremmin tietoa, miten terveydenhuollon palveluita voidaan tuottaa uudella tavalla asiakaslähtöisesti ja tasa-arvoisesti."

5. Rymy-Eetu (Adam ja Eva Oy)

"Rymy-Eetu, Adam ja Eva Oy  Rymy-Eetu on legendaarinen ravintola, joka on toiminut Helsingin sydämessä 16 vuoden ajan. Se ei ole vain ravintola, vaan yhteisö, jossa ihmiset eri elämänvaiheista kohtaavat, juhlivat ja jakavat ikimuistoisia hetkiä. Rymy-Eetu on säilyttänyt aidon, iloisen tunnelmansa ja tarjonnut asiakkailleen pakopaikan arjen keskeltä.

Rymy-Eetussa ei vain tarjoilla ruokaa ja juomaa, vaan luodaan kokemuksia, joita asiakkaat kantavat mukanaan pitkään. Ystävällinen henkilökunta tuntee asiakkaat nimeltä, ja jokaisella vierailulla on kuin tulisi kotiin. Ravintolassa järjestetään säännöllisesti tapahtumia, jotka tuovat yhteen paikallisia ja matkailijoita, ja siellä on aina lämmin tunnelma, joka kutsuu takaisin kerta toisensa jälkeen.

Korona-aika toi mukanaan ennennäkemättömiä haasteita, jotka koettelivat Rymy-Eetun kestävyyttä ja yhteisön henkeä. Ravintola, joka oli tottunut vilkkaaseen ja iloiseen ilmapiiriin, joutui kohtaamaan hiljaisuutta ja epävarmuutta. Vaikka pandemia vaikutti syvästi, Rymy-Eetu ei antanut periksi. Yhteisön tuki ja henkilökunnan sitoutuminen auttoivat ravintolaa selviytymään vaikeista ajoista. Nyt, kun valonpilkahdukset ovat taas näkyvissä, on aika juhlia selviytymistä ja uudistumista. Radiomainoskampanja ei vain vie Rymy-Eetun tarinaa eteenpäin, vaan myös kunnioittaa niitä, jotka tukivat sen selviytymistä.

Radiomainoskampanja olisi suuri mahdollisuus Rymy-Eetulle tavoittaa uusia asiakkaita ja muistuttaa vanhoja ystäviä siitä, miksi ravintola on aina ollut erityinen. 13 300 euron kampanja voisi laajentaa Rymy-Eetun tarinaa ja varmistaa, että se jatkaa loistamistaan myös tulevina vuosikymmeninä. Kampanja auttaisi ravintolaa kasvamaan ja kehittymään säilyttäen sen ainutlaatuisen tunnelman, josta se on tullut tunnetuksi.

Rymy-Eetu ansaitsee tämän tilaisuuden, sillä se on aina ollut uskollinen asiakkailleen ja yhteisölleen. Kampanja olisi kunnianosoitus kaikille muistoille, jotka ovat syntyneet sen seinien sisällä, ja se auttaisi luomaan uusia muistoja tulevaisuudessa."

6. Kaarnavilla (Double Effect Oy)

"Edustan Double Effect Oy:n omistamaa Kaarnavilla-verkkokauppaa ja lahjatavaramyymälää. Meillä on mukana vajaa 100 suomalaista pienyrittäjää, joiden upea valikoima todellakin ansaitsisi oman radiokampanjan. Verkkokauppamme joka ikinen tuote on tehty Suomessa - eikö olisi mahtava tapa tukea suomalaista yrittäjyyttä?"

7. Isot koot putiikki (Ariver Oy)

"Meidän yrityksellä (Ariver Oy) on pieni, mutta sydämellä toimiva vaatekauppa ISOT KOOT PUTIIKKI (myymme myös Facebookissa ja pian on tulossa verkkokauppa), joka on erikoistunut isojen naisten vaatteisiin. Tämä on ala, joka usein jää liian vähälle huomiolle, vaikka tuhannet naiset ympäri Suomen tarvitsevat vaatteita, jotka istuvat hyvin ja tuntuvat mukavilta vaikka koko on isompi.

Meidän tavoitteenamme on tarjota tyylikkäitä, laadukkaita ja kohtuuhintaisia vaatteita isokokoisille naisille, mutta valitettavasti meiltä puuttuvat mahdollisuudet tavoittaa laajempaa yleisöä.

Radiokampanja tarjoaisi meille aivan uudenlaisen näkyvyyden, jonka avulla voisimme kertoa laajemmin palveluistamme ja auttaa niitä, jotka ovat etsimässä juuri meidän tarjoamiamme tuotteita. Suurilla mediakampanjoilla on usein korkea hinta, mikä ei pienen yrityksen budjetille ole mahdollista. Voitto tässä kampanjassa antaisi meille juuri sen sysäyksen, jonka avulla pystyisimme tavoittamaan asiakkaat eri puolilla Suomea, jotka tarvitsevat meidän palveluitamme mutta eivät ole vielä kuulleet meistä.

Siksi uskomme, että juuri meidän yrityksemme ansaitsisi tämän ainutlaatuisen mahdollisuuden ja tilaa massamediassa. Teidän tukenne auttaisi meitä kasvamaan ja palvelemaan paremmin asiakkaita, jotka tarvitsevat isompia kokoja – olemme olemassa juuri heitä varten. Kiitos mahdollisuudesta!"

8. PetriS Chocolate (NP Creations Oy)

"Haluaisimme taata jatkossakin Suomessa käsintehtyä huippulaatuista suklaata ja toimia työnantajana meidän taitavalle porukalle. Haluamme innovoida ja kehittää tuotteitamme sekä viedä viestiä maailmalle suomalaisen laatusuklaan muodossa.

Valmistamme kaikki herkkumme suurella sydämellä ja intohimolla. Olemme  jo 16v opettaneet suomalaisia syömään vähän mutta hyvää. Moni herkkusuu on meidät jo löytänytkin onneksi.  Tämän vuoden suuret korotukset suklaan raaka-aine hinnoissa ja tuleva makeisvero saa kuitenkin pienen artesaani yrityksen puntit tutisemaan. Löytäisikö uudet asiakkaat ympäri Suomen verkkokauppaamme tai tavoittaisimmeko joulun yrityslahjoja etsivät radion kampanjan avulla?"

9. SulleTehty.com (SRDS Finland Oy)

"Pyöritämme veljeni kanssa verkkokauppaa nimeltään SulleTehty.com. Myymme kaikennäköistä kampetta printtauksilla ja brodeerauksilla, sekä hollantilaisia RollZonen leluja.

Saimme veljeni kanssa vuosi sitten ajatuksen, että nyt riittää muiden palkkalistoilla kitkuttaminen sekä työmatkojen suhaaminen ja ryhdytään yrittäjiksi! Aluksi oli vain me, joku euro veronpalautuksia ja myönnettäköön, että hieman humalainen päähänpisto. 

Tutustuttiin alustoihin, etsittiin tavarantoimittajia, perehdyttiin ja testattiin asioita oman osaamisemme mukaan. Hieno liiketoimintasuunnitelmakin tehtiin, joka on kyllä myöhemmin osoittautunut haihatteluksi – mutta alkuun päästiin ja muutama asiakaskin saatiin ja hyvältä näytti hetken aikaa. Kun verottaja alkoi karhuamaan ensimmäisiä alveja, huomattiin, että mehän myydään liian halvalla ja liian vähän. Omaa rahaa lypsettiin firmaan ja jokaista myyntiä kohti – vähintään saman kokoinen lasku odotteli maksua.  Ei lannistuttu ja uskottiin omaan tekemiseen, vaikka sometilejä kaapattiin ja materiaalikin oli mitä oli. Mainontaankin tärvättiin rahaa, vaikkei se mitään tuottanutkaan. Silti jokainen onnistuminen, kauppa ja tyytyväinen uusi asiakas valoi toivoa onnistumisesta.

Huhtikuussa päätettiin mennä "all in", otettiin lainaa ja markkinointikumppani hoitamaan somea ja maksullista mainontaa. Samalla tajuttiin viimein laittaa brändiasiatkin kuntoon ja yhdenmukaistaa hommaa joka kanavalla. Tämä kannatti, sillä nyt yrityksemme pyörii niin kuin yrityksen kuuluukin pyöriä, eli asiakkaita riittää ja homma on muutenkin hanskassa. Palkkaa emme ole nostaneet vielä euroakaan ja sivutoimisesti vielä mennään, mutta unelma oman elämänsä herruudesta on lähempänä kuin koskaan! Mikäli tämän radiomainoksen saisimme toteuttaa, olisi se varmasti viimeinen naula toisten palkkalistoilla olemisen arkkuun ja saisimme toteuttaa itseämme. Kenties jopa aivan työnantajiksi asti!"

10. Petzoo (Zoo-dog Ky)

"25 vuotta on yritetty ja siitä Petzoota 10 vuotta. Päätettiin kasvaa tai kuolla kun korona tuli. Ei kuoltu, vaan alettiin kasvaa ja halutaan isoksi sekä työllistää entistä enemmän. Ulkomaat siintää silmissä, mutta pitää kasvaa. Jotta ei tule hamsterinpyörä tästä kasvusta, niin apuja?"

Takaisin blogiin